הרחיבי

"בְּשׁוּב ה' אֶת-שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים. אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינו וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה:" סיימנו קומה בבית השלום!!

מערכת 'הרחיבי' ט"ו אייר תשפ"א (27.4.2021)

בחסדי ה' ובשעה טובה ומוצלחת זכינו היום להתקדמות משמעותית נוספת לקראת איכלוסו המלא של בית השלום . משפחות הרוכשים של הדירות בקומה העליונה קיבלו את המפתח לדירתם החדשה והיפה. "אז ימלא שחוק פינו ולשוננו רינה".

יום חמים ונעים באמצע חודש אייר, הפך אצלנו מ'סתם יום' ליום חגיגי ומיוחד, יום לו חיכינו וציפינו זמן רב.

14 שנים ו45 ימים חלפו מאותו הלילה בו נכנסו כעשר משפחות לגור בבית השלום. הבנין היה אז שלד בטון, מלא חומרי בניה, חשוך וללא חלונות. אך ההתרגשות – קשה לתארה במילים. התרגשות של גאולת ארץ ישראל!

באותו לילה קר בראשיתו של ניסן התשס"ז, היה נדמה כי גאולת בית בחברון היא דבר לא לגמרי אפשרי… זה התחיל בשנה ותשעה חודשים של מגורי משפחות, ילדים ותינוקות בתנאים מאתגרים (ללא חלונות ודלתות, מטבח משותף ובהמשך מכונת כביסה אחת ששירתה עשר משפחות…) בתוך בנין גדול מימדים שתוכנן להיות קניון ערבי ונקנה בכסף מלא ע"י מר מוריס אברהם הי"ו. תנאי החיים היו תוצר של מדיניות עוינת של המינהל האזרחי, הממשלה ובתי המשפט. תקופת מגורים זו הסתיימה בגירוש המשפחות ע"י ממשלת ישראל שנשענה על הבל פיו של המוכר הערבי אשר טען כי לא מכר את הבית. זאת על אף מספרם הרב של המסמכים, הקלטות הצילומים של רכישת הבית ועוד, ועל אף ההיכרות של שלטונות המדינה עם התנהלות הרש"פ אשר מאיימת על חייהם של מוכרי הבתים והקרקעות ליהודים. חמש שנים נוספות של מאבק משפטי ארוך, מתיש ויקר הביאו בסופו של דבר לפסק דין חלוט של בית המשפט המחוזי אשר קבע כי הבנין הינו בבעלות יהודית. גם בזירה המדינית נעשו לא מעט מאמצים לאפשר את מגורי המשפחות בבנין שנקנה כדין. ואכן,בערב בדיקת חמץ התשע"ד נכנסו שלוש משפחות לגור בבנין (והפעם עם חלונות ומכונות כביסה…)
בשבע השנים האחרונות עסקה עמותת 'הרחיבי' (במקביל לפעילות סביב גאולת בתים נוספים בחברון), בהבאתו של בנין בית השלום לכדי שכונה יהודית שוקקת חיים. אדריכלים, יזמים, מהנדסים, קבלנים, ועוד ועוד הגיעו לבדוק את האפשרות להפוך את בנין הבטון לשכונה יהודית פורחת. לא נלאה בפרטים, אך היו לא מעט עיכובים והפרעות אפילו בשלב זה. בחודש ניסן אשתקד החלו עבודות השיפוץ המורכבות של הבנין על טהרת העבודה העברית!

והיום, ט"ו אייר התשפ"א, אנו זוכים בשעה טובה לסיים את השלב הראשון בשיפוץ בית השלום לקראת ביסוסו כשכונה יהודית בדרך למערת המכפלה.

אז אם גם אתם רוצים להיות חלק מסיפור של גאולת הבתים בחברון

אם גם אתם רוצים בית משלכם בחברון,

נותרו כעת דירות אחרונות בבית השלום.

התקשרו כעת 6740*

לחצן כאן לאתר המכירות בבית השלום.https://camp.mini-sites.net/shalom/